Samarbeidspartnere

Rosa sløyfe-aksjonen har flere fantastiske hovedpartnere og partnere som hvert år bidrar med synlighet og penger til livsviktig brystkreftforskning. Aksjonen hadde ikke vært det samme uten dere. Tusen takk!

Rosa sløyfe sine hovedpartnere

Aksjonen har fem hovedpartnere som hvert år bidrar med flere millioner til forskning på brystkreft. Hovedpartnerne bidrar med kunnskap, dyktige ansatte og spisset kommunikasjon som treffer deres kunder med Rosa sløyfe sitt viktige budskap. Det er kun hovedpartnere som har lov til å selge aksjonens egne produkter og årets desingsløyfe.

Bildet viser Colosseum Tannlege-logoen med et blått blomsterlignende symbol til venstre og firmanavnet i blå tekst på hvit bakgrunn.

Colosseum Tannlege har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2024. Les mer om samarbeidet med Colosseum.

Logoen til samarbeidspartner Coop Norge. Blå "coop litt ditt"-logo med enkel, fet, avrundet tekst.

Coop Norge har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2007. Les mer om samarbeidet med Coop.

Logoen til samarbeidspartner Kid Interiør. Et svart sirkulært ikon med ordet "Kid" skrevet med hvit, fet, sans-serif-skrift i midten.

Kid Interiør har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011. Les mer om samarbeidet med Kid.

Lindex-logo i rødt, med ordet "LINDEX" med store bokstaver med en stilisert bakover "E.

Lindex har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. Les mer om samarbeidet med Lindex.

Logoen til samarbeidspartner Mester grønn.

Mester Grønn har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2009. Les mer om samarbeidet med Mester Grønn.

Logoen til samarbeidspartner Vitusapotek

Vitusapotek har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2005. Les mer om samarbeidet med Vitusapotek.

Rosa sløyfe sine partnere

Aksjonen har flere partnere som til sammen bidrar med millioner til forskning på brystkreft hvert år. Disse bidrar med kreativitet, dyktige ansatte og ulike salgsaktiviteter for å samle inn penger til aksjonen og skaper et stort engasjement blant sine kunder.

Go Nordic Cruiseline-logo med svart tekst og et rødt og grått geometrisk motiv på hvit bakgrunn.

Go Nordic Cruiselines har et partnerskap med Rosa sløyfe-aksjonen. Deres engasjement går ut på å støtte aksjonen med 50 kr per voksen som booker et MiniCruise til København. Dette deler de på skjermer rundt om på skipene og nettstedene, i tillegg til at de sprer informasjon og budskap fra Kreftforeningen.  

Go Nordic Cruiseline har nettopp endret navn og utseende. Tidligere er de kjent som DFDS; Det Forenede Dampskibs-Selskap. Dette er et dansk selskap som ble grunnlagt i 1866, og har fra oppstart vokst fra 19 skip til om lag 450 skip som har seilt for selskapet.  

Logoen til samarbeidspartner Ditt Apotek med gjennomsiktig bakgrunn.

Ditt Apotek har vært med på Rosa sløyfe- aksjonen over mange år og fortsetter å engasjere seg sterkt i denne. De selger våre produkter som reflekser og sminkepunger til inntekt for aksjonen.  I tillegg til dette engasjerer de seg ved å selge produkter i juletiden, der produktinntekten går spesifisert til Kreftforeningens juleaksjon.  

Ditt apotek er en medlemsstyrt apotekkjede for frittstående apoteker. Kjeden ble etablert av NMD AS som et alternativ for apotekere som ønsker stor grad av individuell frihet og lokal tilpasning.  

Logoen til samarbeidspartner Fiskars med gjennomsiktig bakgrunn.

I tillegg til å være med på å farge hele Norge rosa med et engasjement i Rosa Sløyfe-aksjonen, selger de sine ikoniske sakser med rosa spesialmønster med donasjon til aksjonen. De motiverer sine ansatte og partnere til å være med på Rosa sløyfe- løpet og har stilt med flere på startlinjen når løpet går av stabelen.

Fiskars er et av Europas eldste firmaer med oppstart i 1649. De har i dag en stor portefølje med merkevarer til både hus og hjem. Spesielt kjent er deres ikoniske saks med sitt oransje håndtak.  

Logoen til samarbeidspartner Jordbærpikene med hvit bakgrunn.

Jordbærpikene og Kreftforeningen har over mange år hatt et partnerskap i Rosa Sløyfe- aksjonen. For de ansatte i Jordbærpikene handler partnerskapet om å gi tilbake til samfunnet, samtidig som å støtte alle kvinner og pårørende som kjemper mot brystkreft. De har en Rosa lunsj i Oktober som gir 10 kr per solgte lunsj, og som gir gjestene en mulighet til å gjøre en forskjell. (Partnerskapet gir Jordbærpikene følelsen av å gjøre en forskjell og vise solidaritet gjennom Rosa Sløyfe-aksjonen.)

Jordbærpikene er en norsk kafékjede som tilbyr hjemmelaget mat og bakverk i hyggelig omgivelser- ofte plassert på kjøpesentre over hele landet. De har et mål om at kundene skal oppleve et sted hvor man kan senke skuldrene og nyte en god lunsj eller kaffe. Kjeden startet i Trondheim i 2003 og har siden vokst til over 40 steder rundt om i Norge. 

Logoen til Magnor

Home Brands er partner med Rosa sløyfe-aksjonen og har vært det over mange år. Home Brands representerer flere kjente merker og blant disse er det Magnor vi samarbeider tett med. De har designet Flere Rosa sløyfe- krus over årene og har fått flere kjente designere til å designe disse. Blandt disse er Halvor Bakke og Camilla Prytz som også har lansert flere limited edition produkter i rosa med donasjon til aksjonen.

Home Brands designer og utvikler kvalitetsprodukter til kjøkkenet og det dekkende bord. De representerer blandt annet merkene Magnor, Modern House, Sabor, Stiernholm og flere kjente kvalitetsmerker. 

Logoen til samarbeidspartner Oriflame med gjennomsiktig bakgrunn.

Over flere år har Oriflame vært partner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både kvinner og menn der hver solgte pakke gir en donasjon til Rosa Sløyfe- aksjonen. Produktpakkene har engasjert en stor mengde mennesker hvert år- noe som har gitt gode bidrag over årene.

Oriflame ble grunnlagt i Sverige i 1967 og er i dag det største direkteselgende skjønnhetsfirmaet i Europa. De har et bredt produktsortiment av svenske, innovative skjønnhetsprodukter inspirert av naturen.

Logoen til samarbeidspartner Sumo Restaurants med gjennomsiktig bakgrunn.


Siden 2023 har Sumo Restaurants vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen. De gir kundene muligheten til å donere kr. 25,-, 50,-, 100,-, eller 250,- ved betaling av sitt måltid og alle donasjoner går rett til Rosa Sløyfe-aksjonen. Donerer kunden til aksjonen vil den få tilsvarende sum i Sumo CashPoints tilbake på sin Sumo konto. (Gjennom samarbeidet med Kreftforeningen oppfyller de en del av ønsket om å sette et positivt fotavtrykk i samfunnet, og er utrolig stolte av å være partner med oss).

Sumo Restaurants er restaurantkjede som tilbyr Asian Fusion. De spiller på at restaurantene deres er stedet for avslapning, vennskap, latter, opplevelser og viktigst av alt; tid sammen. Sumo finnes i 5 byer og har totalt 25 serveringssteder. Fra den første restauranten åpnet og frem til i dag, har Sumo alltid hatt et ønske om å sette et positivt fotavtrykk i samfunnet.

Bildet viser det mørkeblå ordet "MOVA" med store bokstaver med et registrert varemerkesymbol.

MOVA har valgt å ta ut sitt engasjement i Kreftforeningens Innsamlingsaksjon og Rosa sløyfe. Under Kreftforeningens innsamlingsaksjon holder de en felles digital innsamling, hvor de lokale senterne oppretter egne innsamlinger under denne. De bygger det opp til en konkurranse innad, hvor det gjelder å være kreative for å samle inn midler. Kreativiteten faller inn under alt fra gruppetimer med donasjon til oppfordring til å gå under Kreftforeningens innsamlingsaksjon. I Rosa sløyfe-aksjonen involverer de ansatte og medlemmer med lokale ildsjel løp i tillegg til at de gir kjøpsutløsende donasjon på månedsabonnoment.

MOVA er en treningssenterkjede med over 80 treningssentre i Norge. De opplever et treningsmiljø som preges av inkludering, raushet og mangfold. MOVA ønsker å skape en sosial møteplass hvor treningsglede og bevegelse står i fokus, samtidig som de hjelper medlemmer til en god livsstil og bedre helse. Treningssentrene til MOVA skal være en plass hvor alle føler seg velkommen, uavhengig om man er godt trent eller utrent.

Gul tekst lyder "tights.no" på hvit bakgrunn.

Sammen med Kreftforeningen vil Tights.no gjøre en forskjell og vise solidaritet med de som trenger det mest. De ser på samarbeidet som en fantastisk mulighet til å bidra til kreftforskning og støtte de som er berørt av kreft. Tights.no engasjerer seg i Rosa sløyfe-løpet for å øke bevisstheten rundt brystkreft- dette gjennom annonser, nyhetsbrev og salg av produkter. Tights.no er superglade for samarbeidet og vil gjøre sitt ytterste for å genere penger til forskning på brystkreft samtidig som de gir kundene en enkel måte å bidra på.

Tights.no ble startet av en vennegjeng en sen vinterkveld i November i 2014. De startet med de få varene de klarte å skrape sammen og siden den gang har det skjedd utrolig mye: Tights.no er blitt en av Norges største nettbutikker med et bredt utvalg av treningstights, andre klær, smartmat, kosttilskudd og en lang rekke med ting til den som trener.  

Hvit tekst "Radio Metro" på lilla bakgrunn med en horisontal hvit linje mellom ordene.

Radio Metro er tydelige på at samarbeidet og engasjementet i Rosa sløyfe- aksjonen er langt mer enn en innsamling – de mener det er en mulighet til å gjøre en forskjell i arbeidet mot brystkreft. Markedssjefen i Radio Metro, Bjørn Ivar Holter-Nilsen, sier at vårt arbeid er uvurderlig, og at de er stolte av å kunne bidra til økt bevissthet, støtte til forskning og hjelp til de som er berørt av kreft. I Oktober arrangerer de Rosa sløyfe- auksjonen, hvor de donerer bort produkter og tjenester som er donert til auksjonen fra deres kunder og samarbeidspartnere. Helen inntekten fra auksjonen går uavkortet til Rosa sløyfe-aksjonen.

Radio Metro er en radiokanal som ble lansert 15.januar 2009. Radio Metro spiller variert musikk fra 70-tallet og frem til i dag, men har en hovedvekt på musikk fra 80 og 90-tallet. Kanalen sender i Oslo, Follo, Romerike, Buskerud, Østfold, Gjøvik, Lillehammer, Hamar og i Agder.

Bildet viser en logo med et stilisert rødt "KT"-symbol over teksten "KARI TRAA" på svart bakgrunn.

Kreftforeningen samarbeider med Kari Traa for å rette fokus mot viktigheten av fysisk aktivitet før, under og etter kreftbehandling. Trening kan styrke både kropp og sinn – og bidra til økt livskvalitet for kvinner som lever med og har hatt kreft. I ti år har Kari Traa støttet brystkreftsaken gjennom Rosa sløyfe-løpet og de har en egen leken rosa kolleksjon hver oktober. Sammen jobber vi for å spre kunnskap, støtte forskning og motivere med initiativer som gjør det lettere å holde seg aktiv, også i tøffe perioder. Kari Traa er med på å løfte kvinnehelse gjennom deres felleskap av kvinner som heier på hverandre!

Kari Traa er ikke bare et kvinnelig sportsmerke grunnlagt av en tre-ganger Olympisk medaljevinner, det er et fellesskap som hyller femininitet, motiverer hverandre og som elsker friluftsliv. Kari Traa tror på å styrke kvinner til å håndtere enhver utfordring med selvtillit gjennom kvalitetsmaterialer og gjennomtenkt design.

En person står i en yoga-trepositur på ett ben med armene løftet over hodet og håndflatene samlet.

FLOYD er stolt, offisiell partner av Rosa sløyfe-aksjonen. De har en tradisjon med å donere et bidrag til Rosa sløyfe og brystkreftsaken per solgte kjole i deres nettbutikk og fysiske butikker i Oktober.

Siden 1985 har FLOYD kledd opp kvinner både til hverdag og fest!

FLOYD.no er en av Norges ledende motebutikker for kvinner på nett. Her finner du siste nyheter og trender innen klær og mote fra både eget varemerke og et variert utvalg eksterne merkevarer. FLOYD forhandles også i 40 FLOYD butikker, i tillegg til 200 frittstående forhandlere i Norge.

Logoen til David-andersen

David- Andersen er stolte partnere av Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen. Dette er et samarbeid som betyr mye for de ansatte i David- Andersen, både som en del av deres samfunnsansvar og av personlig engasjement. De ønsker å bidra til økt kunnskap, forskning og støtte til de som rammes. For andre året på rad lanserer de et spesiallagd smykke som er unikt og designet til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen. De vil at dette smykke skal være et symbol på solidaritet, håp og engasjement. Det skal minne oss om styrken i fellesskapet og at små handlingen kan bety mye.  

David- Andersen ble grunnlagt på slutten av 1800-tallet av gullsmed David Andersen fra Toten, som etablerte seg i Kristiania med en lidenskap for håndverk og nytenkning. Siden hans død i 1901, har hans arvtagere drevet David-Andersen videre. I dag er det femte generasjon og dermed hans tippoldebarn som driver gullsmeden.

Bildet viser ordet "NILFISK" i fete, store, mørkeblå bokstaver på en lysegrå bakgrunn.

Nilfisk er partner til Rosa Sløyfe- aksjonen. De har over flere år støttet aksjonene med å ha kjøpsutløsende donasjon ved salg av to av sine støvsugermodeller, til industri og hjemme. I tillegg til dette involverer Nilfisk seg med å spre informasjon om brystkreftsaken til kunder og ansatte.

Nilfisk har siden 1906 produsert og solgt profesjonelle rengjøringsprodukter av høysete kvalitet over hele verden. I dag tilbyr de et omfattende utvalg av førsteklasses rengjøringsprodukter, og er en tiltrodd leverandør av service- og vedlikeholdstjenester til det profesjonelle markedet og forbrukerprodukter.

Fargerike geometriske former som danner et sirkulært mønster over ordet "LÖPLABBET" i fet, svart tekst.

Löplabbet samarbeider med Kreftforeningen og Rosa sløyfe-løpet fordi vi deler et felles engasjement for å fremme aktivitet, helse og løpeglede. Sammen kan vi løfte en viktig sak og senke terskelen for å komme i gang med løping – uansett utgangspunkt.

Löplabbet er Norges største butikkjede som spesialiserer seg kun på løping. Over 170 løpere er ansatt i våre butikker, og representerer hele spekteret fra mosjonister til aktive løpere på nasjonalt nivå. De løper på asfalt, grus, i terreng og på bane- felles for dem alle er lidenskapen og interessen for løping.

De jobber kontinuerlig med å holde seg oppdaterte på utstyr, trening og skader for løpere på alle nivåer. De kaller det trygg treningsglede!

Ordet "Skyr" er skrevet i stor, svart serif-font med et registrert varemerkesymbol på slutten.

Skyr® har støttet Kreftforeningen gjennom Rosa sløyfe-løpet i mange år, og i år er de med på Rosa sløyfe-aksjonen i sin helhet. Under Rosa sløyfe-løpet stiller de med proteinrik Skyr® til alle løpere, en fargerik stand, morsomme konkurranser og masse god stemning. Sammen bidrar vi til å spre kunnskap, vise solidaritet og støtte livsviktig forskning på brystkreft. De ser frem mot å snakke med dere alle på Rosa sløyfe-løpet!

Siden lanseringen i Norge i 2009 har Skyr® vært en stor suksess. Med høyt proteininnhold, fyldig konsistens og frisk smak er Skyr® et perfekt lite måltid. Skyr® har flere ulike produkter, våde store begre og mindre begre som er perfekte på farten.

Stilisert fiskeillustrasjon ved siden av teksten "Sabrura Sticks & Sushi" på hvit bakgrunn.

Sabrura er med på Rosa sløyfe-aksjonen for første gang i 2025 og ser frem mot å farge restaurantene sine rosa i oktober. Folk vil kunne donere til Rosa sløyfe ved å spise av sushibuffeten eller ta med seg en sushi-kombo hjem. Med dette vil man kunne spise sunt samtidig som man bidrar inn til en god sak.  

Sabrura er en norsk restaurantkjede med et mål om å gjøre sushi til norsk hverdagskost- dette gjennom førsteklasses råvarer, til en folkelig pris. De har en all-you-can-eat sushibuffet som også inneholder retter for de som ikke foretrekker sushi, og flere komboer du kan kjøpe og ta med.

Logoen til DekkTeam

DekkTeam har over flere år tatt ut sitt engasjement i Rosa Sløyfe- aksjonen, men de har også tatt del i vår Solsmart kampanje der de har solgt solbriller og rettet fokuset mot viktigheten av å beskytte seg mot solen- også i bilen. DekkTeam har solgt isskraper med budskapet “sammen sk(r)aper vi håp og er et tilbehør mange bilister har.  

DekkTeam er en landsdekkende dekk-kjede med over 120 utsalgssteder og dekkverkstedeb i Norge. De fokuserer på å kunne tilby bransjens beste fagkunnskap og service siden den første butikken åpnet i 1993. Målsettingen deres er å være landets ledende leverandør på dekk, felg og dekkhotell – samtidig som de er bygget på en visjon om å gjøre veien tryggere og hverdagen enklere. 

Var dette nyttig?