Samarbeidspartnere

Rosa sløyfe-aksjonen har flere fantastiske hovedpartnere og partnere som hvert år bidrar med synlighet og penger til livsviktig brystkreftforskning. Aksjonen hadde ikke vært det samme uten dere. Tusen takk!

Rosa sløyfe sine hovedpartnere

Aksjonen har fem hovedpartnere som hvert år bidrar med flere millioner til forskning på brystkreft. Hovedpartnerne bidrar med kunnskap, dyktige ansatte og spisset kommunikasjon som treffer deres kunder med Rosa sløyfe sitt viktige budskap. Det er kun hovedpartnere som har lov til å selge aksjonens egne produkter og årets desingsløyfe.

Bildet viser Colosseum Tannlege-logoen med et blått blomsterlignende symbol til venstre og firmanavnet i blå tekst på hvit bakgrunn.

Colosseum Tannlege har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2024. Les mer om samarbeidet med Colosseum.

Logoen til samarbeidspartner Coop Norge. Blå "coop litt ditt"-logo med enkel, fet, avrundet tekst.

Coop Norge har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2007. Les mer om samarbeidet med Coop.

Logoen til samarbeidspartner Kid Interiør. Et svart sirkulært ikon med ordet "Kid" skrevet med hvit, fet, sans-serif-skrift i midten.

Kid Interiør har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011. Les mer om samarbeidet med Kid.

Lindex-logo i rødt, med ordet "LINDEX" med store bokstaver med en stilisert bakover "E.

Lindex har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. Les mer om samarbeidet med Lindex.

Logoen til samarbeidspartner Mester grønn.

Mester Grønn har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2009. Les mer om samarbeidet med Mester Grønn.

Logoen til samarbeidspartner Vitusapotek

Vitusapotek har vært hovedpartneren til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2005. Les mer om samarbeidet med Vitusapotek.

Rosa sløyfe sine partnere

Aksjonen har flere partnere som til sammen bidrar med millioner til forskning på brystkreft hvert år. Disse bidrar med kreativitet, dyktige ansatte og ulike salgsaktiviteter for å samle inn penger til aksjonen og skaper et stort engasjement blant sine kunder.

7-Eleven har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2024. De støtter aksjonen ved å donere 5 kr per solgte utvalgte rosa produkt.

Logoen til samarbeidspartner DFDS med gjennomsiktig bakgrunn.

DFDS har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2023. Men har flere år på rad vært med som støttespiller. De støtter aksjonen ved å gi 50 kr per voksen som booker et MiniCruise til København.⁣⁣

Logoen til samarbeidspartner Ditt Apotek med gjennomsiktig bakgrunn.

Ditt Apotek har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2016. Deres 74 utsalgsteder selger årets Rosa sløyfe-pin, reflekser og en lekker sminkepung til støtte for aksjonen.

Logoen til samarbeidspartner Fiskars med gjennomsiktig bakgrunn.

Fiskars har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2023. De har plukket ut sin ikoniske saks som «årets produkt», og har gitt den et klart og tydelig design som speiler initiativet. For hver solgte sakt donerer de 10 kr til aksjonen.

Logoen til samarbeidspartner Jordbærpikene med hvit bakgrunn.

Jordbærpikene har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2016. I oktober gir de gjestene sine mulighet til å bidra til å gjøre en forskjell. For hver solgte rosa lunsjrett donerer de 10 kr til aksjonen.

Logoen til Magnor

Magnor har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2022. De designer rosa sløyfe krus og andre limited edition produkter til inntekt for aksjonen. I år er det Camilla Prytz som har designet kruset.

Logoen til samarbeidspartner Naboen med gjennomsiktig bakgrunn.

Naboen har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2023. De støtter aksjonen med å gi all leieinntekt fra en egen rosa lift som leies ut i Rogaland.

Logoen til samarbeidspartner Oriflame med gjennomsiktig bakgrunn.

Oriflame har vært partner med Rosa Sløyfe siden 2015. Hvert år setter de sammen unike produktpakker for både kvinner og menn der hver solgt pakke gir en donasjon til aksjonen.

Logoen til samarbeidspartner Sumo Restaurants med gjennomsiktig bakgrunn.

Sumo Restaurants har vært partner med Rosa sløyfe siden 2023. Kundene kan i år velge å donere kr. 25,- 50,- 100,- eller 250,- ved betaling av sitt måltid og alle donasjoner går rett til Rosa sløyfe-aksjonen. Kunder som donerer til aksjonen får like mye Sumo CashPoints tilbake på sin Sumo konto. 

Donasjon av kr 100 gir kunden 100 CashPoints. 

Bildet viser det mørkeblå ordet "MOVA" med store bokstaver med et registrert varemerkesymbol.

MOVA har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2025. De tar ut sitt engasjement ved å involvere medlemmer og ansatte i ulike inntektsbringende aktiviteter.  

Gul tekst lyder "tights.no" på hvit bakgrunn.

Tights har vært partner med Rosa Sløyfe-aksjonen siden 2025. De er spesielt engasjerte i Rosa Sløyfe-løpet. Gjennom annonser, nyhetsbrev og salg av produkter som støtter Kreftforeningen, gjør Tights.no sitt beste for å generere penger til forskningen – samtidig som de gir kundene en enkel måte å bidra på.

Hvit tekst "Radio Metro" på lilla bakgrunn med en horisontal hvit linje mellom ordene.

Radio Metro har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2025, men har også engasjert seg i aksjonen tidligere.  I oktober arrangerer Radio Metro Rosa sløyfe-auksjonen, hvor de auksjonerer bort produkter og tjenester donert av sine kunder og samarbeidspartnere. Hele inntekten fra auksjonen går uavkortet til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Bildet viser en logo med et stilisert rødt "KT"-symbol over teksten "KARI TRAA" på svart bakgrunn.

Kari Traa har vært partner med Rosa sløyfe-aksjonen siden 2025, men har vært involvert i Rosa sløyfe-løpet i hele 10 år! I oktober markerer de Rosa sløyfe-måneden med en egen kolleksjon i sterke og lekne rosa nyanser, hvor de setter fokus på brystkreftsaken.

En person står i en yoga-trepositur på ett ben med armene løftet over hodet og håndflatene samlet.

FLOYD er stolt, offisiell partner av Rosa Sløyfe-aksjonen. De har en tradisjon med å donere et bidrag til Rosa Sløyfe og brystkreftsaken per solgte kjole i deres nettbutikk og fysiske butikker i oktober. 

Logoen til David-andersen

David-Andersen er stolt samarbeidspartner av Rosa sløyfe-aksjonen.

I oktober lanserer de et spesiallagd smykke for andre år på rad. Unikt og designet til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen. I deres butikker og digitale flater engasjerer de både ansatte og kunder – med synlighet, kunnskapsdeling og aktiviteter som skaper ekte engasjement – ett smykke om gangen. 

Bildet viser ordet "NILFISK" i fete, store, mørkeblå bokstaver på en lysegrå bakgrunn.

Nilfisk er stolt Rosa sløyfe-partner. De støtter aksjonen med å ha kjøpsutsløsende donasjon ved salg av to av sine støvsugermodeller til industri og hjemmeindustri.

Fargerike geometriske former som danner et sirkulært mønster over ordet "LÖPLABBET" i fet, svart tekst.

Löplabbet samarbeider med Kreftforeningen og Rosa sløyfe-løpet fordi vi deler et felles engasjement for å fremme aktivitet, helse og løpeglede. Sammen kan vi løfte en viktig sak og senke terskelen for å komme i gang med løping – uansett utgangspunkt.

Ordet "Skyr" er skrevet i stor, svart serif-font med et registrert varemerkesymbol på slutten.

Skyr har støttet Kreftforeningen gjennom Rosa sløyfe-løpet i mange år, og i år er de med på Rosa Sløyfe-aksjonen i sin helhet. Under Rosa sløyfe-løpet stiller de med proteinrik Skyr® til alle løpere, en fargerik stand, morsomme konkurranser og masse god stemning. Sammen bidrar vi til å spre kunnskap, vise solidaritet og støtte livsviktig forskning på brystkreft. De ser frem mot å snakke med dere alle på Rosa sløyfe-løpet! 

Var dette nyttig?